09-09-06

De 100 mooiste vrouwen

Tussen mijn elektronische post stak een Skynet Newletter met volgend onderwerp:
De beste nieuwsbron | Win een Palm Pilot | De Mooiste Vrouwen | Gratis naar Plopsaland.
(Uit dergelijke junkmail valt te leren hoe marketing-mensen je zien).

Bij het openen van het bericht kan je dan lezen wat je allemaal deze maand kunt ontdekken:
(Of liever gezegd, wat men voor jou allemaal ontdekt heeft).

Ontdek deze maand

Gratis naar Plopsaland?
De mooiste vrouwen
Win een Palm Pilot met GPS
Terug naar school 2006
Win prijzen van Muse
20x1 DVD Jupiler League te winnen

In een modern bedrijf is het tevreden stellen van de klanten een belangrijke mission-statement. Bij een telecom-bedrijf als Belgacom zal dat ook wel één van de strategische pijlers zijn. Het promoten van het ontdekken van "De mooiste vrouwen" past wonderwel in het productenpallet van deze onderneming. Immers het ontdekken van vrouwen op het internet en alle daarmee aanverwante activiteiten brengt een pak internetactiviteit en telefoongesprekken met zich mee. Big business, dus.

Nooit te beroerd om eens na te gaan waarmee men je wil tevreden stellen, klik ik het linkje van de mooiste vrouwen aan. Ik kom op een pagina "De Hemelse Honderd" terecht, waar ik uitgenodigd wordt om de top 100 van de knapste vrouwen ter wereld te helpen bepalen. Enfin, Ik denk bij mezelf, waarom niet. In mijn familie-, vrienden- en kennissenkring steken een pak knappe vrouwen en die zal ik dan in mijn top 100 naar voren schuiven.

Mijn teleurstelling (Ja, Belgacom, een teleurgestelde klant!) is groot, want de keuze wordt beperkt tot een aantal voorgeselecteerde vrouwen, volgens de tekst "babes" genoemd, die "niet bepaald warmpjes ingeduffeld" zijn. Waarom mijn knappe vrouwen niet in aanmerking genomen kunnen worden, wordt niet vermeld.

Een tweede teleurstelling (Ja, Belgacom, terug een teleurgestelde klant!) valt mij deel als blijkt dat het knap zijn slechts aan de hand van een foto bepaald kan worden. Ik vind een vrouw knap door haar karakter, haar houding, haar expressie, haar vriendelijkheid, haar spreken, haar kennis of kunde, haar charme, ... Een halfnaakt lichaam zegt toch niets over het knap zijn? Zijn deze afgebeelde vrouwen in staat een aangenaam gesprek te voeren? Waar houden ze van? Wat drijft hen? Toch belangrijk om weten om te bepalen hoe knap wel iemand is ...

Een derde teleurstelling mag ik het niet noemen, smaken verschillen nietwaar, maar van de afgebeelde vrouwen vallen er weinig in mijn smaak. Ziekelijk uitziende anorexia-konijnen kan je toch bezwaarlijk knap noemen? (In de Madrileense modeshow Pasarela Cibeles worden voortaan modellen geweerd die een BMI (Body Mass Index) van minder dan 18 (56 kg voor 1m75) hebben).

Ik kieper het Skynet-bericht de virtuele papiermand in. Aan mijn ontdekkingstocht hou ik een goed gevoel over: Ik ben blij dat die vele knappe vrouwen die ik ken niet in die top100 voorkomen!

Als Alle Anderen

Als
Alle
Anderen
Anders
Anders
Gaan
Beleven
Zal
Anders
Van
De
Eén
Op
De
Andere
Dag
Gewoon
Gewoon
Worden

Koen Beeuwsaert

De auteur van bovenstaand gedicht, Koen Beewsaert is te bereiken op volgend adres: koenivb@hotmail.com

Commentaren

zopas las ik dat een modeshow modellen weigerde die
nog geen 56 kilo wogen,
da's alvast een goed begin, want jonge meisjes maar ook vrouwen in alle
leeftijden kijken zich zot op de flinterdunne modellen in de boekskes
en inderdaad zit de schoonheid bij ieder mens eigenlijk van binnen..
grts
vhike

Gepost door: vhike | 09-09-06

Goed gezegd, schoonheid is relatief en meestal zit ze van binnen en straalt uit. Die obsessie van vrouwen om broodmager te zijn swingt de pan uit; waar halen ze het!!! Een knappe vrouw is een energieke, pittige, humoristische, lieve,......dame, waar je mee kunt praten, lachen,...en die schoonheid van binnen straalt gewoon door naar haar ogen en lachende lippen.
Groetjes.

Gepost door: Mythoske | 14-09-06

De commentaren zijn gesloten.